Sinu õnnelik suitsuvaba elu võib alata täna



On inimesi, kes suudavad suitsetamise päevapealt maha jätta. Paljudel kahjuks see ei õnnestu.



Suitsuvaba.ee lehelt leiad info, kuidas vähendada suitsetamisest tekkivaid tervisekahjusid




Mis kasu saan suitsetamisest loobumisest?

  • Loobudes suitsetamisest vähendad riske oma tervisele. Sigarette suitsetatakse nikotiini pärast, aga kahju tehakse endale sissehingatava vingugaasi ja tõrvaga. Just vingugaas ja tõrv on peamised tervist ja keha kahjustavad ained suitsetamise juures.

  • Suitsetamisest loobumisel hakkab inimese keha paranema ja tervis taastuma. Peagi kaob suitsetajatele iseloomulik hommikune köha. Paranema hakkavad haistmis- ja maitsemeeled, mis avardavad võimalusi elu parimaid hetki nautida.

  • Ka lähedased inimesed võidavad suitsetamisest loobumisest. Nad ei ole edaspidi enam passiivsed suitsetajad. See tähendab nende jaoks paremat elukeskkonda ja nad naudivad endise suitsetaja seltskonda palju enam.
Miks loobuda?

Mis aitab tavalisest sigaretist loobuda?

Suitsetamisest loobumine ei ole lihtne ja kogemused näitavad, et suitsetamise mahajätmine on palju edukam siis, kui võetakse kasutusele loobumist toetavad lahendused.
e-sigaret hea abivahend suitsetamisest loobumiseks
  • Suurbritannias on e-sigaretid efektiivsed ja populaarsed suitsetamisest loobumise vahendid, ning nende abil on suitsetamisest loobunud juba üle 2,56 miljoni inimese. Inglismaa Terviseamet
  • E-sigareti kasutusele võtmisel vähendab suitsetaja oluliselt oma terviseriske. Inglismaa Terviseamet 
  • Vähenevad suitsetajate lähedaste terviseriskid, sest nad ei ole edaspidi passiivsed suitsetajad. Passiivset veipimist ei eksisteeri. 
  • Mitmed riigid leiavad, et e-sigarettide ja teiste alternatiivsete toodete soovitamine suitsetamisest loobumisel aitab vähendada rahvatervise kahjusid ning seda kinnitab Kuningliku Arstide Kolleegiumi (The Royal College of Physicians) tõenduspõhine uurimisraport  „Nikotiin ilma suitsuta! Tubakatoodete kahjulikkuse vähendamine“ ja  Inglismaa Terviseamet

Kui ohutu on E-sigaret?

  • E-sigaretis ei põletata tubakat ja seetõttu ei teki ka tõrva ja vingugaasi, mis on suitsetamise juures kõige ohtlikumad ühendid.

  • E-sigaretid ei ole täielikult riskivabad, kuid võrreldes tavaliste sigarettidega on e-sigaretid vähemalt 95% vähem kahjulikud.

  • Tehnoloogiliste arengute tulemusena võivad e-sigarettide võimalikud ohud veelgi väheneda.

  • Euroopa Liidu direktiivi järgi testitakse laboratoorselt kõigi e-vedelike kui ka nendest tekkiva auru ohutust.
Kuningliku Arstide Kolleegiumi (The Royal College of Physicians) tõenduspõhine uurimisraport  „Nikotiin ilma suitsuta! Tubakatoodete kahjulikkuse vähendamine“; 28. aprill 2016. 
Kui ohutu on e-sigaret?

Kuidas e-sigaret töötab ja millest koosneb e-vedelik?

E-sigaret koosneb akust (seadmest), aurustajast (atomaiser) ja selle sees olevast küttekehast.
Kuidas e-sigaret töötab?
  • Aurustajas kuumutatakse aku abil e-vedelikku, millest tekkinud auru hingatakse sisse.
  • E-sigareti vedelike valmistamisel kasutatakse komponente, mis on laialt kasutuses ka toiduaine- ja farmaatsiatööstuses .
    E-vedelikes sisaldub:
    • PG ehk propüleenglükool , mis on vedeliku maitsekandja ja vedeldaja.
    • VG ehk taimne glütseriin, mis annab e-vedelikule visuaalse auru ja muudab auru pehmemaks. Puhtalt on taimsel glütseriinil õrn magus maitse.
    • Lõhna- ja maitseaineid.
  • E-vedelikud võivad olla nikotiiniga või ilma. Nikotiini kogust on e-vedelikes võimalik reguleerida.

    Ettevaatust, nikotiin on sõltuvust tekitav aine!

Kuidas e-sigaret kasutusele võtta?

  • Esmalt leia lähim e-sigareti pood või veel parem sõber, kes on juba e-sigareti kasutusele võtnud ja küsi nõu.

  • Vali enda jaoks õige seade. Enamikule suitsetamisest loobujatele sobivad lihtsamad seadmed.

  • Proovi erinevaid maitseid, see aitab sigaretist kiiremini loobuda.

  • Leia sobiv nikotiini kogus. Kui suitsetad palju sigarette, siis tuleks alguses võtta kasutusele võrdväärse nikotiini sisaldusega e-vedelikud, et organism harjuks e-sigaretile üleminekuga. Hiljem saad nikotiini kogust järk-järgult vähendada.

  • Kui tunned e-sigaretti kasutades jätkuvat vajadust suitsu järele, siis muuda nikotiini kogust oma e-vedelikus.

  • E-sigareti nagu ka teiste elektrooniliste seadmete ohutuks kasutamiseks tuleb järgida kasutusjuhendit. Siis ei ole näiteks põhjust karta e-vedeliku kõrbemise ja formaldehüüdide tekkimise pärast.

Milliseid tooteid on suitsetamisest loobumiseks veel olemas?

  • Meditsiinilised lahendused

    Need tooted on müügil apteekides.
  • Nikotiiniplaastrid
    • Plaastrist vabaneb nikotiin aja möödudes ja jõuab naha kaudu vereringesse leevendades nõnda võõrutussümptomeid.
    • Saadaval on erineva nikotiinisisaldusega plaastreid.
    • Suurema nikotiinisisaldusega plaastreid soovitatakse inimestele, kes suitsetavad päevas palju sigarette Võib tekitada nahaärritusi ning unehäireid.
      Inglismaa Terviseamet
  • Nikotiiniga nätsud
    • Nikotiin vabaneb nätsu närimisega ja jõuab selle kaudu vereringesse.
    • Saadaval on erineva nikotiinisisaldusega nätse. Suurema nikotiinisisaldusega nätse soovitatakse inimestele, kes suitsetavad päevas palju sigarette.
    • Nätsu maitse ei pruugi kasutajale sobida.
      Inglismaa Terviseamet
  • Suuõõnesprei
    • Sprei abil manustatakse suu kaudu nikotiini sisaldavat vedelikku, mis imendub vereringesse.
    • Nikotiin jõuab võrreldes nätsude ja plaastritega kiiremini vereringesse.
    • Kasutatakse siis, kui on suur suitsunälg.
      Inglismaa Terviseamet
  • Mittepõlevad alternatiivsed tooted

    Nende toodete müük ei ole Eestis lubatud.
  • SNUS
    • Snus ehk huuletubakas on niiske pulbertubakas, mis sisaldab nikotiini.
    • Snusi manustatakse suukaudselt ning pulbrist voolitud kuulike või pulbriga täidetud kotike pannakse huule ja igeme vahele.
    • Euroopa Liidus on snusi müük lubatud vaid Rootsis.
  • Kuumutatud tubakas (heat-not-burn)

Kõige parem viis suitsetamisest loobumiseks on üldse mitte suitsetama hakata!